روش های از بین بردن کپک زدگی ناشی از رطوبت

روش های از بین بردن کپک زدگی ناشی از رطوبت

۳.۷
(۹)

کپک زدگی ناشی از رطوبت

کپک ها اسپورهای بسیار خطرناکی بر روی سیستم تنفسی انسان بسیار مضر هستند. کپک ها اغلب در حمام به صورت لکه های سیاه و سبز متمایز دیده می شوند. قارچ ها توسط بوی نامطبوعی که از خود دارند تشخیص داده می شوند. قارچ ها به سرعت گسترش می یابند و خود به خود و بدون اقدامات خاصی علیه آنها از بین نمی روند.

می توانید کپک و قارچ را با وسائل و مواد شوینده خاصی از بین ببرید. همچنین این نوع کپک ها بسیار سمی هستند و باید طبق دستورالعمل ارائه شده که بر روی مواد پاک کننده وجود دارند از آنها استفاده کرد. یک ضد عفونی کننده موثر است که دارای اثر ضد میکروبی و قارچ کش است. انتخاب یک ترکیب مناسب مهم است، زیرا بسیاری از انواع آن التقاطی هستند.

در درجه اول باید به تمیزکاری کامل مناطق آسیب دیده توسط کپک ها پرداخت. برای این کار مواد ضدعفونی کننده را با گچ دیوار مخلوط کنید و سپس مواد را از روی دیوار جدا کنید. سپس ناحیه آسیب دیده با داروی ضد عفونی کننده بشویید. پس از خشک شدن دیوارها، دوباره دیوار را رنگ بزنید. جهت دریافت خدمات تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه جنوب تهران، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در اسلامشهر، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در ورامین با ما همراه باشید.

راه هایی برای جلوگیری از ظهور قارچ ها در هنگام رطوبت

چگونه می توانید از رطوبت زیاد خانه خود خلاص شوید؟ این بسیار آسان تر از مقابله بعدی با قارچ ها و قالب های در حال ظهور است. روش کار به شرح زیر است.

  • نور کافی در ساختمان وجود داشته باشد.
  • درها و تهویه هوا را به طور مداوم در حمام و آشپزخانه باز کنید.
  • رطوبت اتاق را بیش از ۳۵٪ نباشد.
  • تهویه اتاق ها حداقل دو بار در روز و پنجره های بزرگ باز شود.
  • دیوارها و کف ها را هر ماه یک بار با یک ماده ضد قارچ پاک کنید.
  • شمعدانی و بنفشه آفریقایی را در داخل منزل نگه ندارید.

یک روش خوب برای جلوگیری از پلاک، رطوبت گیر خانگی است. حمل رطوبت گیر در اتاق های مختلف برای شما آسان است. معایب این رطوبت گیرها این است که برق زیادی مصرف میکنند و این نوع دستگاها بصورت اتوماتیک رطوبت خانه را تنظیم میکند.

نتیجه جلوگیری از ظهور قارچ ها در هنگام رطوبت

وقتی رطوبت در خانه بروز میکند، ابتدا باید علل و مکان های وقوع آن را مشخص کنید و سپس مشکل را برطرف کنید. و سپس این سوال که چگونه از شر رطوبت اضافی در آپارتمان خلاص شوید، برای شما مناسب نخواهد بود. رطوبت بالا در خانه، به خصوص در بعضی از مکان ها – بسیاری از مردم با این مشکل روبرو هستند. تهویه ضعیف، وجود آب مداوم، مصالح ساختمانی که در ساخت خانه استفاده میشوند در بروز رطوبت نقش مهمی دارند.

رطوبت بالا در خانه از مشکلاتی است که بسیاری از مردم با این مشکل روبرو هستند. دلیل این امر ممکن است تهویه نامناسب، وجود دائمی آب و مصالح ساختمانی باشد که در ساخت خانه استفاده شده است. در نتیجه، ما متوجه لکه های سیاه روی دیوارها و گوشه ها می شویم، که رطوبت رنگی که بر روی دیوارها را نقاشی کردایم یا بعضی چیزها اغلب آسیب می بیند.

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در اسلامشهر را به مجموعه تاراز تاسیسات با سال ها تجربه در زمینه تشحیص ترکیدگی لوله بسپارید.

کپک زدگی ناشی از رطوبت
کپک زدگی ناشی از رطوبت

چند روش موثر برای برطرف کردن رطوبت داخل خانه

البته رطوبت در خانه برای سلامتی کسانی که در آن زندگی می کنند مضر است. این یک محیط مطلوب برای قارچ ها باکتری ها و کنه ها است. به همین دلیل، فرد اغلب دچار آلرژی و بیماری های تنفسی می شود.خوشبختانه محصولات طبیعی متنوعی وجود دارند که به خنثی سازی رطوبت زیاد در خانه کمک می کنند. برای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در قرچک و تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در پاکدشت با متخصصین مجموعه تاراز تاسیسات در تماس باشید.

نوشابه

مشهور است که نوشابه یک ماده خوشبوکننده، ضد باکتری و سفید کننده طبیعی است. همچنین یکی از بهترین ابزارها برای مقابله با رطوبت زیاد در خانه است. خاصیت نوشابه باعث از بین بردن کپک، خنثی سازی بوی بد و از بین بردن لکه های تیره دیوار کمک می کند.

  • ۳ قاشق غذاخوری جوش شیرین (۳۰ گرم)
  • ۲ قاشق غذاخوری آب اکسیژنه (۲۰ میلی لیتر)
نحوه آماده سازی
  • جوش شیرین را در ظرفی ریخته و با آب اکسیژنه مخلوط کنید.
روش استفاده
  • خمیر را روی لکه های مرطوب بمالید. سپس آن را با قلم مو بردارید.
  • این روش را حداقل دو یا سه بار در هفته انجام دهید.

نمک دریا

نمک دریا به دلیل خاصیت جاذب بودن یکی از بهترین عوامل برای کاهش رطوبت در فضاهای محدود است.مواد تشکیل دهنده آن ضد عفونی و از بین بردن بوهای نامطبوع و لکه های کپک کمک می کند . جهت دریافت خدمات تشخیص ترکیدگی لوله، تشخیص ترکیدگی لوله تهران، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه شمال تهران، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه غرب تهران با متخصصین مجموعه تاراز تاسیسات در تماس باشید.

• ۳ قاشق غذاخوری نمک دریا (۳۰ گرم)
• ۵ قطره روغن اساسی اسطوخودوس

نحوه آماده سازی
  • نمک را در کیسه های کوچک یا نعلبکی بریزید و روغن اساسی اسطوخودوس را به آنها اضافه کنید.
روش کاربرد
  • کیسه های نمک را در مکان های محدودی که می خواهید رطوبت را از بین ببرد، مانند کابینت ها قرار دهید.
  • بعد از ۲-۳ هفته آنها را با کیسه های جدید نمک و روغن اسطوخودوس جایگزین کنید.

بوراکس

بوراکس (سدیم تترابورات) در سالهای اخیر بسیار محبوب شده است. به اندازه سفید کننده تهاجمی نیست و به دلیل اثر ضد قارچی ، به از بین بردن کپک ها از دیواره ها و کاشی ها کمک می کند.

  • ۱ قاشق غذاخوری بوراکس (۱۰ گرم).
  • ۵ فنجان آب (۱۲۵۰ میلی لیتر)
نحوه آماده سازی
  • دستکش لاستیکی بپوشید و بوراکس را در آب حل کنید.

تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه در پاکدشت از خدمات مجموعه تاراز تاسیسات می باشد در صورت نیاز به خدمات تشخیص ترکیدگی لوله با ما تماس بگیرید. علت رطوبت خانه در زمستان یکی از مقالات مفید سایت تاراز تاسیسات می باشد که توصیه می کنیم آن را مطالعه کنید.

روش استفاده
  • مناطقی را که می خواهید قالب را از بین ببرید با این محلول اسپری کنید. بگذارید ۳۰-۴۰ دقیقه بر روی محل بماند، سپس بقیه را با دستمال بردارید.
  • این روش را حداقل هفته ای یک بار تکرار کنید.
جلوگیری از کپک زدگی ناشی از رطوبت
جلوگیری از کپک زدگی ناشی از رطوبت

سرکه سفید

از سرکه سفید، محصولی ضد باکتری و سازگار با محیط زیست، برای کارهای مختلف در خانه استفاده می شود.به لطف اسیدهای طبیعی موجود در آن، از رشد کپک روی دیواره ها جلوگیری می کند، بوهای نامطبوع را خنثی می کند و رطوبت را کاهش می دهد. سرکه همچنین می تواند به تمیز کردن وان، توالت، کاشی و سایر سطوح مرطوب کمک کند.

  • ۱۲ فنجان سرکه سفید (۱۲۵ میلی لیتر)
  • ۱/۲ فنجان (۶۲ میلی لیتر) آب
نحوه آماده سازی
  • سرکه سفید را در آب حل کنید و این محلول را در یک بطری اسپری بریزید.
روش استفاده
  • محلول را قبل از استفاده تکان دهید. و محلول را بر روی لکه های تیره و لکه های قالب اسپری کنید.
  • بگذارید خشک شود. مقدار اضافی را می توان با یک دستمال از بین برد.
  • اگر لکه ها به سختی پاک می شوند، از سرکه خالص استفاده کنید (در آب حل نشود).
  • این کار را در حالی انجام دهید که حداقل ۳ بار در روز تمیز اینکارو انجام دهید.

جهت دریافت خدمات تشخیص ترکیدگی لوله، تشخیص ترکیدگی لوله تهران، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه، تشخیص نم و رطوبت، تشخیص نم و رطوبت با دستگاه، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه شمال تهران، تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه غرب تهران با متخصصین مجموعه تاراز تاسیسات در تماس باشید.

چگونه می توان از رطوبت زیاد خانه خلاص شد؟

نور کافی در ساختمان وجود داشته باشد و درها و تهویه هوا را به طور مداوم در حمام و آشپزخانه باز کنید. برای خواندن ادامه توضیحات مقاله بالا را بخوانید.

آیا سرکه سفید از رشد کپک ها جلوگیری می کند؟

بله به لطف اسیدهای طبیعی موجود در خود، از رشد کپک روی دیواره ها جلوگیری می کند بوهای نامطبوع را خنثی می کند و رطوبت را کاهش می دهد. برای خواندن ادامه توضیحات با تاراز تاسیسات همراه باشید.

چقدر از این مقاله راضی بودید؟

به این مقاله رای دهید!

میانگین آرا ۳.۷ / ۵. تعداد آرا: ۹

تا کنون امتیازی داده نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.