عوارض نم و رطوبت

عوارض نم و رطوبت

۳.۸
(۴)

عوارض نم و رطوبت چیست

نم و رطوبت می تواند خسارات جانی و مالی بسیاری به دنبال داشته باشد که از جمله جبران ناپذیرترین آن ها بروز مشکلات گوارشی و یا تخریب کامل ساختمان می باشد. بنابراین باید هر چه سریعتر و در کوتاه ترین زمان دلیل نم و رطوبت به صورت دقیق تشخیص داده شود. تا عوارض ناشی از آن را کاهش دهید. نم و رطوبت دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در ادامه رایج ترین عوارض نم و رطوبت را برای شما عنوان خواهیم کرد.

عوارض نم و رطوبت بر روی سلامتی

نم و رطوبت موجود در خانه آلودگی و گرد و غبار را به خود جذب کرده و بستر مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری و قارچ ها را فراهم می کند. در صورتی که این آلودگی ها به صورت طولانی مدت در خانه شما ماندگار شوند و اقدامی برای رفع آن صورت نگیرد، فضایی برای رشد انواع بیماری ها را فراهم می کند. نم و رطوبت در برخی موارد ضررهای بسیار جدی را به سلامتی افراد وارد می نماید. وجود رطوبت بالا باعث تشدید بیماری های عفونی، سردردهای مزمن، حساسیت های پوستی و دردهای مفصلی می شود.

عوارض نم و رطوبت بر روی ساختمان

نم و رطوبت سازه ها و ساختار کلی ساختمان را تحت تاثیر قرار می دهند. در بسیاری از موارد خسارات مالی بسیاری به دلیل وجود نم و رطوبت در ساختمان گزارش شده است. معمولا لوازم چوبی بیشتر در معرض عوارض ناشی از نم و رطوبت قرار دارند. از طرفی این عارضه نمای ساختمان را از بین برده و ظاهری زشت و نازیبا به آن می دهد و برای بازگرداندن نمای ساختمان به حالت اولیه باید هزینه های بسیاری شود. علاوه بر آن نم و رطوبت مقاومت ساختمان را به شدت کاهش داده و هزینه های مالی بسیاری را برای تعمیر نیاز دارد. رفع نم و رطوبت از خدمات ویژه شرکت تاراز تاسیسات می باشد جهت دریافت خدمات رفع نم و رطوبت با ما در تماس باشید.

عوارض نم و رطوبت در تهران
عوارض نم و رطوبت در تهران

نحوه تشخیص نم و رطوبت خانه در خانه

استفاده از رطوبت سنج

معمولا مکان هایی که در اطراف حمام و سرویس بهداشتی قرار دارند بیشتر در معرض نم و رطوبت هستند. بنابراین برای این که بتوانید به موقع نم و رطوبت ساختمان را تشخیص دهیم، توصیه می کنیم که از رطوبت گیر استفاده شود. وجود ۴۰ تا ۶۰ درجه رطوبت در ساختمان طبیعی است ولی در صورتی که رطوبت بیش از ۶۰ باشد باید هر چه سریع تر اقدامات لازم برای رفع نم و رطوبت صورت گیرد.

مشاهده لکه های آب

یکی از نشانه های بارز وجود نم و رطوبت در ساختمان، مشاهده لکه های آب بر روی پنجره و یا دیوار و سقف است. همچنین ویژگی هایی همچون ترک و پوسته پوسته شدن دیوار و سقف، تغییر رنگ و … از نشانه هایی است که می تواند شما را از وجود نم و رطوبت در ساختمان مطلع کند.

بروز آلرژی

در صورتی که هر گونه علائم آلرژی همچون سوزش چشم، سرفه، سردرد و … را در خود مشاهده کردید بهتر است که نسبت به آن حساس شوید. در صورتی که این علائم با خروج از خانه از بین برود، باید منشاء آن را در ساختمان خود بیابید. یکی از اصلی ترین دلایل بروز آلرژی نم و رطوبت می باشد.

تجمع باکتری ها

نم و رطوبت بهترین مکان برای رشد قارچ ها و باکتری ها به شمار می رود و بسیاری از حشرات همچون مگس نیز در این مکان تجمع می کنند. بنابراین با مشاهده تجمع حشرات و باکتری ها در یک منطقه به احتمال زیاد نم و رطوبت در ساختمان شما وجود دارد. شرکت تاراز تاسیسات ارائه دهنده خدمات رفع نم سرویس بهداشتی بدون تخریب می باشد جهت دریافت خدمات رفع نم سرویس بهداشتی بدون تخریب با ما در تماس باشید.

دلیل نم و رطوبت

نم و رطوبت در ساختمان به دلیل مختلفی می تواند رخ دهد. که در سطوح اولیه از بین برده آن ها کار آسانی است. ولی در صورتی که نسبت به این عارضه بی توجهی شود، نم و رطوبت گسترش یافته و تبدیل به یک مشکل بزرگ در ساختمان می گردد. از جمله علت های سطحی ایجاد نم و رطوبت می توان به چسباندن گلدان ها به دیوار، خشک کردن لباس ها در ساختمان، عدم استفاده از هود، چسباندن لوازم چوبی به دیوار و … اشاره کرد.

نم و رطوبت به دلیل نشت و ترکیدگی لوله

یکی از مشکلاتی که بسیاری از ساختمان ها با آن مواجه است، نشت و ترکیدگی لوله ها می باشد. فرقی نمی کند که ساختمان شما نوساز باشد یا قدیمی، نشت لوله می تواند به دلایل مختلفی صورت گیرد. در این مواقع یکی از بهترین راه حل برای از بین بردن نشتی لوله و کاهش عوارض نم و رطوبت، استفاده از دستگاه های نشت یاب می باشد.

این دستگاه ها با استفاده از تکنولوژی برتر خود می توانند در سریع ترین زمان ممکن به شما نشان دهند که کدام قسمت از ساختمان دچار نم و رطوبت شده است. همچنین این دستگاه ها برای پیدا کردن محل دقیق نشت نیازی به تخریب ندارند و بدون هیچ گونه تخریبی می توانند نشت و ترکیدگی لوله را بیابند.

چگونه عوارض نم و رطوبت را کاهش دهیم؟

بهترین روشی که می توانید برای کاهش عوارض نم و رطوبت انجام دهید، تشخیص دقیق نم و رطوبت ساختمان می باشد. برای این کار دستگاه های نشت یاب بالاترین کاربرد را دارند. دستگاه های نشت یاب امروزه گسترش بسیاری پیدا کرده اند. و استفاده از آنها بسیار رایج شده است. از جمله دستگاه های نشت یاب می توان به نشت یاب صوتی، حرارتی و مادون قرمز اشاره کرد. نحوه کار این دستگاه ها با ارسال و دریافت امواج است و به راحتی صورت می گیرد. تشخیص نم و رطوبت با دستگاه توسط شرکت تاراز تاسیسات قابل انجام می باشد جهت دریافت خدمات تشخیص نم و رطوبت با دستگاه با ما تماس بگیرید.

نحوه تشخیص نم و رطوبت خانه در خانه
نحوه تشخیص نم و رطوبت خانه در خانه

عوارض نم و رطوبت در تهران

کلان شهر تهران به دلیل افزایش زندگی آپارتمان نشینی بالاترین عوارض نم و رطوبت را دارد. در صورتی که یکی از خانه ها دچار نم و رطوبت شود، این رطوبت به ساختمان های مجاور خود نیز سرایت کرده و کل ساختمان را درگیر می کند. همچنین به دلیل عدم وجود تهویه مناسب در آپارتمان های امروزی، در صورتی که هر گونه نم و رطوبتی در آن نفوذ کند، به سرعت و به صورت مستقیم سلامتی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد.

بنابراین دستگاه های نشت یاب در تهران بالاترین کاربرد را دارند و شرکت های بسیاری در زمینه نشت یابی در حال فعالیت هستند. تاراز تاسیسات یکی از برترین شرکت های نشت یابی در تهران است و آماده خدمت رسانی در تمامی ساعات شبانه روز به ناحیه شمال، تهران، جنوب، شرق و غرب تهران می باشد. رفع نم دیوار بدون تخریب را به شرکت تاراز تاسیسات متخصص در امور رفع نم دیوار بدون هیچ گونه تخریب بسپارید برای کسب اطلاعات بیشتر با شرکت تاراز تاسیسات در تماس باشید.

عوارض نم و رطوبت چیست؟

بستر مناسبی برای رشد و تکثیر باکتری و قارچ ها، فضایی برای رشد انواع بیماری ها، تشدید بیماری های عفونی، سردردهای مزمن، حساسیت های پوستی و دردهای مفصلی، از بین بردن نمای ساختمان، کاهش مقاومت ساختمان و هزینه های بسیار.

نحوه تشخیص نم و رطوبت خانه در خانه چگونه می باشد؟

استفاده از رطوبت سنج، مشاهده لکه های آب، بروز آلرژی، تجمع باکتری ها از روش های تشخیص نم و رطوبت خانه در خانه می باشد.

چقدر از این مقاله راضی بودید؟

به این مقاله رای دهید!

میانگین آرا ۳.۸ / ۵. تعداد آرا: ۴

تا کنون امتیازی داده نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.