علت رطوبت خانه در زمستان

علت رطوبت خانه در زمستان + راه های جلوگیری از آن

۳.۵
(۵۲)

علت رطوبت خانه در زمستان چیست

یکی از مشکلاتی که بیشتر مواقع ما با آن سرکار داریم، وجود رطوبت و نم در خانه میباشد که باید برای برطرف کردن این مشکل راه حلی مناسب ارائه میکنیم. برای این از بین بردن نم و رطوبت کافیست با یکی از شرکت های رفع نم و رطوبت همچون تاراز تاسیسات تماس بگیرید که این شرکت با داشتن نیروهای متخصص و کارآزموده این کار به نحو احسن انجام میدهد. یافتن علت رطوبت خانه در زمستان و جلوگیری از آن بسیار مهم است و باید این عوامل را شناسایی کرد و این عواملی که باعث نم و رطوبت میشوند را از بین برد.

از بین بردن نم و رطوبت در خانه

وجود نم و رطوبت در خانه می تواند مشکلات متعددی را برای سلامتی انسان و سازه ساختمان به وجود آورد. به همین دلیل، از بین بردن نم و رطوبت در خانه از اهمیت بالایی برخوردار است. رطوبت بالا می تواند باعث رشد قارچ ها و کپک ها شود که می تواند منجر به بیماری های تنفسی مانند آسم، برونشیت و عفونت های ریه شود. رطوبت بالا می تواند علائم آلرژی را تشدید کند و می تواند باعث ایجاد مشکلات پوستی مانند بثورات جلدی و قارچ پوستی و باعث سردرد و میگرن شود.

رطوبت می تواند باعث پوسیدگی مصالح ساختمانی مانند چوب، گچ و آجر و می تواند باعث ایجاد ترک در دیوارها و سقف شود. در موارد شدید، رطوبت می تواند باعث فرو ریختن سقف و دیوارها شود. با از بین بردن نم و رطوبت در خانه می توانید سلامتی خود و خانواده تان را حفظ کنید و از آسیب دیدن سازه ساختمان تان جلوگیری کنید.

جلوگیری از رطوبت دیوار در زمستان

نم و رطوبت در منزل مشکلی است که در اثر سرما و باران تشدید می شود و باعث بوی نامطبوع و شکاف دیوارهای داخل خانه می شود. جلوگیری از رطوبت در خانه در فصل زمستان با شناسایی عواملی که باعث بروز نم و رطوبت در خانه شده اند می توان رطوبت و نم خانه را از بین ببریم. وجود رطوبت و نم در خانه مشکلی است که با سرما و باران تشدید می شود، باعث بوی نامطبوع، ایجاد ترک در دیوارهای داخل خانه، لکه های زشت بر روی دیوار، پوسیدگی چوب و مبلمان می شود و رطوبت همچنین باعث ایجاد مشکلات تنفسی برای اعضای خانواده می شود.

در صورت عدم برطرف کردن رطوبت و نم، سطوح مبلمان و درب دیوار آسیب می بینند یا سازه ها فرسایش می یابند، که ترمیم آنها برای شما بسیار هزینه بر میشود. بدین معنی اگر شما نتوانید از رطوبت و نم جلوگیری کنید باعث مشکلات فراوانی برای شما میشود. تشخیص نم و رطوبت با دستگاه توسط شرکت تاراز تاسیسات به صورت حرفه ای قابل انجام می باشد جهت دریافت خدمات با ما تماس بگیرید.

علت رطوبت خانه در زمستان چیست
علت رطوبت خانه در زمستان

جلوگیری از ایجاد رطوبت خانه در زمستان

رطوبتی که در خانه بروز میکند ناشی از بخار آب اضافی موجود در هوا است که نمی تواند به بیرون برود و همچنین برعکس، به دلیل عدم تهویه مناسب، به دلیل عایق ضعیف یا گرمایش کافی در خانه است. هنگامی که در زمستان درجه حرارت داخل منزل کم باشد، هوای داخل خانه ها نمی تواند مقدار بخار را نگه دارد، بنابراین قطره های آب تشکیل می شود که بر روی سطوح سرد قرار می گیرد، مانند: دیوارها، آینه ها، شیشه یا قاب پنجره. رطوبت به احتمال زیاد در آشپزخانه و حمام و همچنین در مناطقی که هوا قادر به حرکت آزادانه نیست، مانند: فضای پشت مبلمان یا داخل کابینت ها زیاد است.

علائم زیادی وجود دارد که نشان می دهد خانه در زمستان در معرض رطوبت قرار گرفته است، مانند تشکیل قطرات آب بر روی پنجره ها هنگام کاهش دما، وجود بوی خاک آلود در خانه که بیشتر در خانه های قدیمی بروز میکند. یکی از مشکلاتی که هنگام وجود رطوبت و نم به وجود میآید این است که ممکن است در واقع قالب در اطراف وسائل خانه شما رشد کند (در اطراف لوله ها، در گوشه های دیوارها، روی سقف یا حمام) که همین باعث زشت شدن ظاهر خانه شما میشود، علاوه بر این که لکه های آب روی دیوارها یا سقف ها دیده می شود.

شما باید برای جلوگیری از نم و رطوبت ابتدا باید منبع رطوبت را مشخص کنید، زیرا تشخیص منبع رطوبت به شما امکان می دهد تا مشکل را حل کنید، در حالی که اطمینان حاصل می کنید که رطوبت اضافی ممکن است ناشی از یک یا چند دلیل دیگر باشد: تهویه ضعیف یا نامناسب، عدم استفاده (هود) در آشپزخانه یا حمام، یا نشتی لوله های آب یا فاضلاب در سقف، مرطوب بودن کف خانه یا بسیاری از گیاهان آپارتمانی که آب زیادی جذب میکنند که همین باعث نشت آب بر روی سقف یا کف دیوار میشود.

نم و رطوبت می تواند خسارات جانی و مالی بسیاری به دنبال داشته باشد که از جمله جبران ناپذیرترین آن ها بروز مشکلات گوارشی و یا تخریب کامل ساختمان می باشد. بنابراین باید هر چه سریعتر و در کوتاه ترین زمان دلیل نم و رطوبت به صورت دقیق تشخیص داده شود. برای اطلاع از عوارض نم و رطوبت توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت تاراز تاسیسات مطالعه نمایید.

راه های جلوگیری از ایجاد رطوبت خانه در زمستان

روش های زیادی وجود دارد که به کاهش نم و رطوبت در خانه کمک می کند، که می تواند از اثرات منفی رطوبت جلوگیری کرد، از جمله:

  • استفاده از درب قابلمه های غذا در حین پخت و پز و تهویه مناسب در آشپزخانه برای خروج رطوبت و نم از خانه. برای مثال شما هنگام پخت غذا درب قابلمه را هنگام پختن غذا حتما باید روی آن بگذارید تا از ورود بخار آب به داخل آشپزخانه جلوگیری شود شما همچنین میتوانید در هنگام پخت غذا پنجره را نیمه باز کنید تا رطوبت یا بخار آب از داخل آشپزخانه خارج شود و همچنین برای جلوگیری از رطوبت میتوان از هود استفاده کنید روشن کردن هود باعث مکیدن بخار حاصل از پخت غذا یا آب میشود.
  • حفظ تهویه سرویس بهداشتی، در حالی که در را بسته نگه داشته اید، برای جلوگیری از رطوبت به قسمت های دیگر خانه.
  • پنجره ها، کابینت ها و کشوها را به طور مرتب باز کنید و فضایی بین قطعات مبلمان ایجاد کنید تا هوا بین آنها عبور کند.
  • اطمینان از کیفیت عایق بندی خانه، بستن هرگونه شکاف یا شکاف در سازه ها و ترمیم هرگونه آسیب به ناودانها یا سقف ها.
    جلوگیری از نم و رطوبت در خانه در فصل زمستان یعنی شناسایی عواملی که باعث نم و رطوبت در خانه شما شده اند و باید این عوامل را شناسایی کرد و این عواملی که باعث نم و رطوبت میشوند و آنها را از بین ببرید، مشکلی که در اثر سرما و باران تشدید می شود و باعث بوی نامطبوع در خانه میشود و همچنین باعث شکاف در دیوارهای داخل خانه می شود.
جلوگیری از ایجاد رطوبت خانه در زمستان
جلوگیری از ایجاد رطوبت خانه در زمستان

علت رطوبت خانه در زمستان

شرکت تاراز تاسیسات با چندین سال سابقه در رفع نم و رطوبت ابتدا با پیدا کردن دلیل و محل نشت یا چکه آب از سقف، ترکیدگی لوله، رفع نم و رطوبت، چکه و نشت آب از حمام یا دستشویی خانه یا آپارتمان شما بعد از مشخص کردن اینکار به تعمیر و عیب یابی محل مورد نظر میپردازد . در هنگام وجود رطوبت و نم در خانه شما ابتدا کارشناسان ما با استفاده از دستگاه های نشت یاب یا چکه یاب لوله های محل نشت یا ترکیدگی لوله ای که باعث مرطوب شدن دیوار یا کف خانه شما شده است را شناسایی میکنند و سپس لوله معیوب را تعمیر یا تعویض میکنیم.

علت افزایش رطوبت در خانه در زمستان ممکن است به دلایل مختلفی باشد، استفاده از سیستم گرمایشی مانند رادیاتور یا گرمایش از طریق یکپارچه‌سازی هوا ممکن است باعث افزایش رطوبت در خانه شود. عدم تهویه مناسب در خانه می‌تواند باعث انباشتن رطوبت در هوا شود. نفوذ آب به داخل ساختمان از طریق نقص‌های ساختمانی مانند نشتی در سقف یا دیوارها می‌تواند باعث افزایش رطوبت در خانه شود.

عدم استفاده از روش‌های کنترل رطوبت مانند استفاده از رطوبت‌گیرها یا دستگاه‌های خشک کننده هوا می‌تواند باعث افزایش رطوبت در خانه شود. برای کاهش رطوبت در خانه در زمستان، می‌توانید از روش‌هایی مانند استفاده از دستگاه خشک کننده هوا، تهویه مناسب، و رفع نشتی‌های آب استفاده کنید. برای آشنایی با مواد جذب کننده نم و رطوبت در خانه توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت تاراز تاسیسات مطالعه کنید.

نحوه از بین بردن نم و رطوبت در خانه

اطمینان حاصل کنید که خانه شما دارای تهویه مناسب است. استفاده از دستگاه‌های تهویه مانند تهویه‌گرها و پنجره‌ها برای تهویه خانه و جلوگیری از تجمع رطوبت می‌تواند به کاهش نم و رطوبت کمک کند. استفاده از آب‌گرم‌کن‌ها و رادیاتورها می‌تواند به خشک کردن هوا و جلوگیری از تجمع رطوبت کمک کند. اگر در خانه نقاط نشتی دارید، آنها را تعمیر کنید.

نشتی‌ها می‌توانند باعث تجمع رطوبت و تشکیل نم شوند. استفاده از دستگاه‌های رطوبت‌گیر مانند دهنده‌های رطوبت یا رطوبت‌گیرهای الکتریکی می‌تواند به کاهش رطوبت در هوا کمک کند. استفاده از عایق‌ها برای جلوگیری از نفوذ رطوبت از بیرون و حفظ دمای مناسب در داخل خانه می‌تواند به کاهش رطوبت کمک کند. حفظ تمیزی و بهداشت در خانه و جلوگیری از تجمع رطوبت در محیط‌های مرطوب می‌تواند به کاهش نم و رطوبت کمک کند.

علت رطوبت خانه در زمستان چیست؟

استفاده از سیستم گرمایشی، عدم تهویه مناسب، نفوذ آب به داخل ساختمان، عدم استفاده از روش‌های کنترل رطوبت از علت های مهم رطوبت خانه در زمستان می باشد.

برای از بین بردن نم و رطوبت در خانه چه کاری انجام دهیم؟

تهویه مناسب، استفاده از آب‌ گرم‌ کن، تعمیر نقاط نشتی، استفاده از رطوبت‌گیر ها، استفاده از عایق‌ ها، حفظ تمیزی از اقدامات مهم برای از بین بردن نم و رطوبت در خانه می باشد.

چقدر از این مقاله راضی بودید؟

به این مقاله رای دهید!

میانگین آرا ۳.۵ / ۵. تعداد آرا: ۵۲

تا کنون امتیازی داده نشده است.

1 دیدگاه دربارهٔ «علت رطوبت خانه در زمستان + راه های جلوگیری از آن»

  1. سایت تاراز تاسیسات علاوه بر خدمات حرفه ای نکات خیلی خوبی در مقالات آموزش میدهند. سپاسگزارم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.