نم و رطوبت در خانه های ویلایی

نم و رطوبت در خانه های ویلایی

۵
(۳)

علت نم و رطوبت در خانه های ویلایی

یک خانه خصوصی یا ویلایی از هر طرف در معرض رطوبت است. برای ایجاد یک فضای راحت عاری از رطوبت در آن، اول از همه، شما باید از چیدمان صحیح سیستم زهکشی در خانه مراقبت کنید. که همین مراقبت از سیستم زهکشی به پایین آمدن سطح آب کمک می کند و خطر مرطوب شدن زیرزمین را کاهش می دهد. باید به عایق رطوبتی خارجی و داخلی فونداسیون و زیرزمین توجه زیادی کرد.

سرانجام، وضعیت سقف و ناودان ها به طور مستقیم بر رطوبت خانه تأثیر می گذارد. در تمام طبقات، بخاطر درزهای ضخیم مهر و موم شده بین صفحات ، رطوبت به داخل دیوار نفوذ می کند. این نقص ساختمانی تنها با کمک تعمیرکاران حرفه ای قابل رفع است. اقداماتی که همه می توانند در خانه انجام دهند: خشک کردن لباس در بالکن یا خرید ماشین لباسشویی با عملکرد خشک کردن ، همچنین روشن کردن وسایل گرمایشی و خشک کردن هوا به موقع.

رفع نم و رطوبت در خانه های ویلایی

تهویه اجباری و تهویه مکرر نصب کنید

امروز با درشت شدن پنجره های دو جداره گردش هوای بصورت طبیعی در آپارتمان را مختل می کنند. رطوبت در اتاق جمع می شود و راهی برای فرار از آن وجود ندارد. در طبقات فوقانی، ساکنان دارای تهویه نامناسبی هستند. هوا در چنین شرایطی به خوبی با برطرف شدن رطوبت کمک می کند، اما در فصل سرد نمی توان مدام پنجره ها را باز نگه داشت. توصیه می شود که بر روی پنجره های دوجداره دستگاهای تهویه هوا نصب کنید. این دستگاه قادر است در هنگام بسته بودن پنجره ها باعث تبادل هوای داخلی و خارجی اتاق شود. دستگاه مفید دیگری که برای تهویه هوا داخل خانه مناسب است، توری های کنترل کننده رطوبت است که در کانال های تهویه نصب می شود تا جریان هوای ورودی را بسته به رطوبت تنظیم کند.

نصب تهویه مناسب به تلاش و هزینه شما نیاز دارد. اما کاملاً مشکل هوای مرطوب از آپارتمان را برطرف می کند. این دستگاه تهویه کننده هوا انرژی بر و کمی پر سر و صدا است اما بسیار مفید است. حداقل میتوان یک فن الکتریکی در کانال تهویه آشپزخانه نصب کرد. دستگاه های بازیابی انرژی در سیستم های اگزوز تعبیه شده اند. در این نوع دستگاه ها هوای سردی که از خیابان وارد ساختمان میشود در طی فرآیند تبادل حرارت با هوای گرم خارج شده که از آپارتمان تعبیه میشود و وارد ساختمان میشود. این دستگاه به تأمین انرژی برای گرم شدن فضا کمک می کند. تشخیص نم و رطوبت با دستگاه توسط شرکت تاراز تاسیسات قابل انجام می باشد برای دریافت خدمات تشخیص نم و رطوبت با دستگاه با شرکت تاراز تاسیسات تماس بگیرید.

نحوه رفع نم و رطوبت در خانه های ویلایی
نحوه رفع نم و رطوبت در خانه های ویلایی

عایق حرارتی

گرم یودن هوای اتاق باعث خشک شدن هوای داخل خانه یا اتاق میشود. گرمایش اضافی آپارتمان یک روش موثر و به طور گسترده در دسترس برای مبارزه با رطوبت است. هر منبع گرمایی مناسب: نور خورشید، گرمایش از کف، کولر دوزمانه دارای هوای گرم یا کولر های روغنی. وسایل گرمایشی اضافی به راحتی هوای اتاق را خشک کرده و از شر بوهای نامطبوع خلاص می شوید.

اگر رطوبت قبلاً در کف و دیوارها جذب شده باشد، باید در زمان بیشتری و دستگاه های قدرتمند تری این مکان ها را گرم کنید تا از رطوبت خشک شوند. گاهی اوقات، با وجود خشکسالی، اصلاحات اجتناب ناپذیر است. با عایق بندی مناسب دیوار می توان از گرمایش استفاده کرد یا شدت آن کمتر کرد. محاسبات حرارتی نشان می دهد که ضخامت ۱۰۰-۱۵۰ میلی متر کف پلی استایرن اکسترود شده عایق بندی کافی برای هر دیواره را فراهم می کند. برای اطلاع از علت رطوبت خانه در زمستان توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را در سایت تاراز تاسیسات مورد مطالعه قرار دهید.

راهی برای مبارزه با نم و رطوبت و بوی بد آن

برای یک اتاق بسیار مرطوب، خشک کردن آن به تنهایی کافی نیست. کپک و قارچ به شدت بر روی دیوارها تأثیر می گذارد و تعمیرات آنها برای شما ضروری است. برای تعمیر دیوارها، سعی کنید مواد تکمیل طبیعی را انتخاب کنید. بیشتر دیوارها دچار نفوذپذیری هستند و رطوبت اتاق را به بیرون از آن از بین می برند.

  • اگر رطوبت ناشی از نقص در ساختار ساختمان باشد، باید دیوارها نه تنها از داخل، بلکه از خارج نیز عایق بندی شوند و درزهای اتصالات صفحه باید مهر و موم شوند.
  • در یک محیط بالقوه مرطوب، از گچ با مواد افزودنی ضد قارچ استفاده کنید
  • دیواره ها را با مواد ضد کپک ضدعفونی کنید و سپس دوباره دیوار را گچ کاری کنید.
  • به شدت تحت تأثیر قارچ ها یا طبقه های تغییر شکل یافته با طبقه های جدید جایگزین قارچهای قبلی می شوند.
  • در صورت امکان، پنجره های پلاستیکی را کنار بگذارید یا آنها را به دستگاه های تهویه مدرن مجهز کنید. بهتر است مبلمان را تا فاصله ای از دیوارها قرار دهید تا مانع جریان هوا به داخل دریچه ها نشود.

لوازم خانگی – خشک کن هوا

ابزارهای فنی به طور گسترده ای برای از بین بردن رطوبت هوا استفاده می شود. برای آشپزخانه یا اتاق، خرید یک رطوبت گیر با ظرفیت ۱۰ لیتر در روز کافی است. اگر یک سنسور رطوبت در دستگاه گنجانده شود، قادر به سازگاری با تغییر شرایط خارجی خواهد بود. این رطوبت گیر به طور خودکار جو را کنترل می کند و رطوبت اتاق را تنظیم می کند. هوا خشک نمی شود و برق اضافی مصرف نمی شود.داشتن رطوبت گیر قابل حمل مناسب است تا از آن به طور متناوب در مکان های مختلف استفاده کنید. رفع نم و رطوبت از خدمات تخصصی شرکت تاراز تاسیسات بدون تخریب در کوتاه ترین زمان می باشد جهت دریافت خدمات رفع نم و رطوبت با ما تماس بگیرید.

رفع نم و رطوبت در خانه های ویلایی
رفع نم و رطوبت در خانه های ویلایی

اگر هیچ حوله دائمی مرطوب روی آویز خشک کن لباس آویزان نباشد، هوای حمام با یک حوله خشک به خوبی خشک می شود. کولرگازی نیز با موفقیت سطح رطوبت را کاهش می دهد. سرانجام، در تلاش برای از بین بردن رطوبت، وسایل گرمایشی ضروری هستند. افزایش سطح مفید آن و تنظیم صحیح منبع حرارت تأثیر مفیدی بر آب و هوای آپارتمان دارد. برای آشنایی با مواد جذب کننده نم و رطوبت در خانه توصیه می کنیم مقاله مربوط به آن را جهت کسب اطلاعات بیشتر در سایت تاراز تاسیسات مطالعه نمایید.

هودهای اجاق گاز را اعمال کنید

هنگام پخت و پز، مایعات به شدت در هوا تبخیر می شوند. بنابراین، آشپزخانه یکی از مرطوب ترین مناطق آپارتمان است. معمولاً در آشپزخانه مجرای تهویه وجود دارد. اما بدون استفاده از تهویه اجباری، قدرت آن ممکن است کافی نباشد. بنابراین ، هودهای برقی آشپزخانه بخارات را به سمت تهویه هدایت می کنند. قدرت دستگاه باید متناسب با میزان بخار و اندازه اتاق نسبت به آشپزخانه ای باشد که هر روز غذا برای کل خانواده تهیه می شود، یک هود با ظرفیت ۵۰۰ متر مکعب در ساعت کافی است.

چگونه نم و رطوبت در خانه های ویلایی را از بین ببریم؟

تهویه اجباری و تهویه مکرر نصب کنید، عایق حرارتی، خشک کن هوا از راه های از بین بردن نم و رطوبت در خانه های ویلایی می باشد.

علت نم و رطوبت در خانه های ویلایی چیست؟

یک خانه خصوصی یا ویلایی از هر طرف در معرض رطوبت است. برای ایجاد یک فضای راحت عاری از رطوبت در آن، اول از همه، شما باید از چیدمان صحیح سیستم زهکشی در خانه مراقبت کنید. باید به عایق رطوبتی خارجی و داخلی فونداسیون و زیرزمین توجه زیادی کرد. وضعیت سقف و ناودان ها به طور مستقیم بر رطوبت خانه تأثیر می گذارد. در تمام طبقات، بخاطر درزهای ضخیم مهر و موم شده بین صفحات ، رطوبت به داخل دیوار نفوذ می کند.

چقدر از این مقاله راضی بودید؟

به این مقاله رای دهید!

میانگین آرا ۵ / ۵. تعداد آرا: ۳

تا کنون امتیازی داده نشده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.